Home / Alimentație

Alimentația corectă într-o societate plină de fast-food-uri.

28 March 2013 No Comment

Conform datelor Organizației Mondiale a Sănătății, durata vieții omului precum și sănătatea acestuia depind într-o măsură de 60% de modul de viață pe care îl duce și de modul de alimentație al acestuia, 15% de ereditate, 15 % de influența mediului înconjurător și doar 10% de serviciile medicale acordate.

De aceea, nu în zadar se afirmă că e mult mai ușor să menții un mod de viață sănătos decît să îl corectezi. La momentul de față sunt tot mai populare diferite diete, scopul cărora este nu doar de a ajuta să scăpăm de kilogramele în plus dar și să îmbunătățească sănătatea. Însă , o alimentație corectă nu este doar o dietă, ci un mod de viață sănătos.

În prezent, o mare parte a populație sunt adepții fast food-urilor. In mare parte, putem afirma că acesta a devenit o parte din viața noastră. Dacă în trecut acest tip de mîncare era considerat destul de costisitor, în prezent acesta a devenit accesibil pentru oricine.

Totodată, modul nostru rapid de viață ne face adepții unei alimentații rapide. Însă, din păcate, nu conștientizăm din start efectul negativ ce îl poartă acest tip de alimentație. Odată ce problemele de sănătate se fac simțite, atenția fiecăruia se îndreaptă spre o alimentație sănătoasă.

O alimentație corectă implică în sine respectarea cîtorva reguli, și anume:

1. Produsele alimentare consumate trebuie să fie variate. Doar prezența în meniul zilnic a celor mai diverse alimente, va ajuta la suplinirea organismului cu vitaminele și mineralele necesare pentru sănătate. De aceea, în cazul în care țineți o ,,dietă mono”, această trebuie stabilită doar pentru o perioadă scurtă de timp.

2. Mesele zilei trebuie să fie moderate. Este cunoscut faptul că informația despre satietate ajunge la creier mai tîrziu. De aceea, produsele alimentare trebuie consumate și mestecate fără nici o grabă .

3. Respectarea regimului alimentar. Regimul alimentar compus din mai mult de 3 mese pe zi, dar în proporții mai mici, este mult mai sănătos decît un regim alimentar care conține mai puține mese pe zi însă consumate din abundență. Ultimul nu doar aduce consecințe negative asupra aspectului fizic, dar și întregului organism. În plus, mesele regulate, la aceeași oră, ajută digestiei și menținerii poftei de mîncare.

4. Organismul trebuie să primească proteine, grăsimi, carbohidranți, precum și substanțe biologic active – vitamine și minerale.
Proteinele ajută la sinteza de noi celule necesare pentru creștere, dezvoltare și consolidarea imunității. Proteinele vegetale se găsesc în mare parte în cereale. Proteinele animale se găsesc în pește, carne, brînză, ouă.

Carbohidranții ne încarcă cu energie. Aceștia se impart în 3 categorii: proveniți din zahăr (dulciuri, soiurile dulci, fructele de pădure), din fibre (sfecla, morcovi, napi) și amidon (pîine, cereal, cartofi).

Vitaminele și mineralele sunt necesare pentru creșterea și dezvoltarea normală a oaselor, sistemului nervos, sistemului muscular ș.a.

Odată ce evităm să cumpărăm anumite produse, noi singuri aducem prejudicii sănătății noastre. De aceea, cumpărînd produsele alimentare, gîndiți-vă cum să vă diversificați meniul zilnic într-un mod sănătos.

Cum te alimentezi tu ca să menții balanța între sănătate și timp?