Home / Alimentație

Dieta înainte de competiții.

18 September 2011 No Comment

Trebuie să recunoaștem că scopul principal al dietei este obținerea unei siluete de invidiat.

Care este cea mai importantă masă a unui culturist?
Mușchii încep să se facă în bucătărie și apoi în sala de sport!

De ce alimentarea corectă a organismului contează atât de mult?

1. Îți frunizează energie.
2. Participă la creșterea greutății muscular.
3. Participă la restabilirea organismului.

În dependență de scopul propus, variază și produsele pe care le consumi.
Cea mai important masă din ziua unui culturist, este cea înaintea antrenamentului.
De ce?
Pentru că, ea va determina care vor fi performanțele tale în sala de sport.
Nu poți porni o mașină cu rezervorul gol.
Deci, cum ai putea obține rezultatele dorite dacă nu te alimentezi corespunzător?
Când zic, masa înaintea antrenamentelor, nu mă refer la suplimentele alimentare luate în vestiar . Vorbesc despre o masă reală, luată cu o ora jumătate, două ore înaintea antrenamentelor.

Un accent foarte important în antrenamentul culturistului este consumul de apă.
Adesea se întîmplă că înainte de competiții sportivii se deshidratează considerabil.
Pot chiar leșina în timpul prezentării.
Această situație poate deveni critică dacă nu se iau măsurile corespunzătoare la timp.
Diureticile sunt frecvent folosite în apropierea concursurilor mari și nimeni nu-și dă seama de adevăratele lor efecte devastatoare.
Deci, deshidratându-te schimbi presiunea în interiorul creerului și afectezi bariera hemato-encefalică.
Bariera hemato-encefalică nu este altceva decât un filtru care împiedică pătrunderea în creer a unor substanțe toxice,germeni patogeni, ce se pot afla în sânge.
Deshidratarea însăși are ca scop scoaterea din organism a unei cantități cât mai mari posibil de apă.
Însă, se uită considerabil de funcționalitatea mușchilor și a rinichilor. Se folosesc și diferite suplimente medicale pentru a forța rinichii să elimine cât mai multe lichide.

Majoritatea produselor de deshidratare conțin sare.
După ce ai ingerat o soluție ce conține sare, corpul tău este orientat spre o elimnare rapidă de apă.
Acest lucru declanșează un lanț de reacții chimice în organism, iar dacă concentrația de sare e mare poate afecta creerul, lucru foarte periculos.
Să bei cât mai multe soluții care vor semnala rinichilor tăi o eliminare cât mai considerabilă de lichide din organism, e foarte simplu.
Însă cu cât mai mult bei acea substanță cu atât mai multe fluide elimini din organism.

Într-un an, corpul tău , elimină natural, 81 litri lacrimi , 501 litri urină, 227 litri transpirație, 365 litri salivație.
Concluzie: dacă îl deshidratezi înainte de fiecare concurs, el are într-adevăr de suferit.

2 Lucruri pe care trebuie să le memorezi :
1.Hipernatremia : se datorează consumului de prea puțină apă, prea multă sare, sau combinarea acestora. Ea antrenează tulburări neurologice : confuzie, iritabilitate neuromusculară (chiar convulsii,comă).
2. Hiponatremia: consecința unei retenții de apă (insuficiență renală,insuficiență cardiacă,ciroza hepatică etc.)
Ea poate provoca tulburări digestive (grețuri, vărsări, dezgust față de apă) și mai ales neurologice (de la simplă confuzie mintală la comă).

Foarte rar, sau aproape deloc, au existat cazuri de deces din cauza deshidratării. Dar există o mulțime de cazuri în care oamenii mor din cauza hiponatremiei.
Pierderea excesivă de lichide afectează capacitatea organismului de a absorbi oxigen. Veți respira, dar pur și simplu nu veți avea suficient oxigen.

Concluzie:
NU evitați factorul alimentației sănătoase și corespunzătoare graficului de activități.
NU deshidrata corpul.