Home / Alimentație

Topul produselor care ne stopează senzația de foame…

5 September 2013 No Comment

Mi-e foame, mi-e foame, mi-e foame!!! Deseori aveți un astfel de gînd? Pînă la urmă vă treziți că ați mâncat o bombonică de acolo, o gustărică din altă parte, ceea ce nu vă favorizează nici într-un mod regimul.

Problema de a căuta mereu o gustare, poate fi mult mai profundă decît simplu motiv și cel mai des întîlnit că nu sunteți ocupați cu altceva și căutați să mîncați. Poate fi un subtext psihologic sau simptome incipiente ale bolemiei, deci trebuie să fim foarte atenți la toate semnalele pe care le transmite organismul nostru, să încercăm a le înțelege correct.

Creierul are nevoie de 15-20 min pentru a înțelege că ați mîncat destul, științific vorbind este hormonul colecistochinina care transmite senzația de sațietate, ca urmare iată 2 reguli principale pentru a reuși să nu mîncați mult:

1. Reduceți porțiile pentru a nu fi tentați de a mînca mult;
2. Mîncați încet pentru a lăsa timp creerului de a percepe cînd este de ajuns.

În continuare vă propun cîteva produse care reduc senzația de foame, aceste produse vă vor ajuta să măncați mai puțin și să evitați produsele dăunătoare sănătății.

1. Apa. Beți apă, foarte multă apă!
În 2010 a fost efectuat un studiu unde 48 de personae au fost împărțite în 2 grupe, timp de 2 săptămîni o grupă a băut cîte un pahar de apă înainte de mese, iar cealaltă nu, după acest experiment s-a observat o pierdere în greutate la persoanele care au băut apă, cu aproximativ 2 kg, deoarece mîncau mai puțin. Apa taie foamea natural, cel mai important este să nu vă însetați niciodată, însă perfect ar fi să vă creați deprinderea de a bea 1-2 pahare de apă înainte de mese.

2. Fibrele. Cerealele și pîinea neagră sunt recomandate pentru micul dejun, cea mai importantă masă a zilei, acei fulgi de ovăz pe care îi vedeți la TV, nu ne referim la marcă, ci la tipul de cereale!

Basket with artichokes, lemons, sausage and tomatoes3. Fructele și legumele. Sunt cele care vă vor umple stomacul, dar care aduc un minim de calorii. Merele vă pot deveni un prieten adevărat într-o dietă, digerate ele produc hormonul GLP-1 care transmite creerului că ați mîncat destul. Din legume, pe timp de vară cele mai potrivite ar fi castraveții.

4. Ceaiul verde. Catechinele din ceaiul verde stimulează metabolismul, 6 căni de ceai pe zi v-ar putea ajuta să pierdeți din greutate. Antioxidanții din ceaiul verde sunt foarte benefici pentru organism, deci ceaiul verde suprima apetitul și mai ajută la pierderea în greutate.

5. Carnea de vită slabă și carnea de pește. În goana de a mînca mai puțin nu trebuie să uităm de proteine, esențiale pentru organism. Un conținut bogat de proteine, dar minimum de grasimi se găsește în carnea de vită și pește. Preparate corect devin o componentă esențială într-un regim sănătos.

6. Scorțișoara. Acest condiment are un efect mai special, iar consumul trebuie bine dirijat. Scorțișoara controlează conținutul de zahăr din sînge și încetinește digestia ceea ce ne dă senzația de sațietate pentru mai mult timp.

7. Ouăle. A mînca o omletă (2-3 ouă) la micul dejun înseamnă a reduce foamea pe parcursul întregii zile. Persoanele supraponderale pot pierde cu 65% mai ușor din greutate dacă își pot stopa apetitul, iar acest produs îi poate ajuta.

Two slices of lemon splashing in liquid8. Lamîia. Multi nutriționisti cred ca sucul de lamîie este un mod sigur și ușor de a pierde în greutate. Sucul promovează arderea grăsimilor, dar conține, de asemenea, pectina, o substanță care inhibă foamea.

9. Ardeiul roșu. Sunt plini de capsaicina, o substanță care are o aromă puternică și arde grăsimile în același timp. În plus, crește vitalitatea. O jumătate de linguriță de piper tocat, proaspăt presarat peste masă vă poate ajuta să mîncați mai puțin.

Acestea au fost cîteva sfaturi pentru a “vă pune pofta în cui”, de luat aminte, ca aceste produse nu scad din greutate, nu va formează masa musculară, dar ele au o altă funcție, cea de a vă ajuta să mîncați mai puțin și mai sănătos.

Cunoști și alte produse care stopează senzația de foame?