Home / Culturisti / Featured

Lee Haney 8x Mr. Olympia

15 February 2016 No Comment

secretele_lui_lee_haneyLee Haney este un culturist profesionist american, renumit datorită faptului că a depășit recordul lui Arnold Schwarzenegger de șapte titluri Mr. Olympia, cucerind opt, între anii 1984 si 1991.
Actualmente este antrenor de culturism, având două săli de fitness în Atlanta (una din ele fiind desemnata drept “sala oficială de fitness a Atlantei”), printre clienții lui se numară și fostul campion de box la categoria grea Evander Holyfield. Haney este casatorit și are doi copii și este numit ”Total-Lee-Awesome” nu doar pentru că e un joc bun al cuvintelor.

Fizicul, mărimile și succesul său nu a fost întrecut de nimeni, numai Ronnie Coleman a ajuns la dimensiunile sale, însă nu le-a depășit.

În timpul antrenamentelor Lee Haney a inventat un exercițiu special menit de a dezvolta partea din spate a mușchilor deltoizi. Acest exercițiu este considerat unul dintre cele mai efective, tehnica este asemănătoare cu exercițiul Shrug, însă de această dată haltera se află la spate și prin ridicarea acesteia mîinele se îndoaie mai tare de la cot. (vezi foto)

În 1982 Lee avusese grave probleme, dureri de umeri și coate, a fost un moment în care nu a mai putut să ridice nimic, se antrena foarte intens cu o durată de 6 zile. În 1983 se mută în California și face cunoștință cu sistemul de 3 zile pe care, în scurt timp, l-a adoptat după sine.

Întrebat într-un inteviu care este filosofia sa de viață, Lee a răspuns:

“Ceea ce ești este darul lui Dumnezeu pentru tine. Ceea ce reușești să realizezi este darul tău pentru Dumnezeu.”

Programul de antrenament al lui Lee Haney ne demonstrează încă o dată că „școala veche” a culturismului dă rezultate minunate, schițat, programul său de antrenament arată așa:

lee_haney_antrenamentZiua 1: Piept și brațe
Ziua 2: Picioare
Ziua 3: Spate și umeri
Ziua 4: Pauză

După ziua de odihnă, Lee revine la acest program cu mici modificări, spre exemplu în ziua întîi acesta efectuează o serie mult mai mare de exerciții, pe cînd în ziua a treia el se concentrează mai mult la mușchii spatelui.

Există încă o regulă, mușchii gambelor și mușchii abdominali sunt antrenați de către Lee prin 5 tipuri de exerciții în fiecare zi de antrenament.
Dacă îți dorești să afli în detaliu programul de antrenament al lui Lee Haney, cît și dieta, lasă-ne un mesaj pe facebook.

VIDEO LEE HANE INTR-O FORMĂ EXTRAORDINARĂ