Home / Featured / Fete / Fitness / Interviuri

Interviu cu Silvia Pelin

3 September 2015 No Comment

interviu_silvia_pelin2Culturism.MD: Bună ziua Silvia 🙂
Bină ziua Culturism.MD 🙂

CULTURISM.MD: Mulțumesc că ți-ai făcut timp pentru noi 🙂
Sunt încîntată şi eu! Vreau să-mi expun părerea şi secretele pentru amatori ai Culturism.MD

Culturism.MD: Povestește-ne un pic despre tine și cum ai ajuns să faci sport?
Am înţeles încă de pe cînd n-aveam nici 18 de ani, că grija față de corp este un garant al sănătății și fericirii. Am început să practic fitnessul foarte devreme.
Acum sunt instructor internaţional de jumping fitness ( fitness pe trambulină).
Bineînţeles că am şi studii superioare în domeniul Educaţiei Fizice Recreative. Am absolvit Universitatea de Educaţie Fizică şi Sport din Chişinău şi Universitatea Dunărea de Jos din Galaţi, facultatea Educaţie Fizică şi Sport.
Deci, sunt instructor cu acte în regulă!!! ))))

Culturism.MD: Știu că ești Jumping Instructor. Spune-ne mai mult ce este aceasta?
„Jumping Fitness” este unul dintre cele mai moderne genuri de aerobică, apărut recent și în Republica Moldova, executat pe trambuline speciale Jumping „PROFI”.

Jumping-ul a luat ființă din ideea de a dezvolta un program de instruire care să stimuleze considerabil mișcarea corpului și agerimea minții, păstrând, în același timp, energia și distracția. Mai mult decât atât, jumping-ul este de trei ori mai eficient decât aerobica de bază.

Acest lucru se datorează schimbărilor gravitaționale constante care implică mai mult de 400 de mușchi, care se contractă și se relaxează în același timp. De asemenea, acest sport îți dezvoltă rapid rezistența și îți întărește sistemul cardiovascular. Cele mai rapide rezultate le poți obține cu Jumping fitness-ul. Totodată, în timpul antrenamentelor, simți cele mai tari senzații. ))))

Culturism.MD:  Am auzit că aceste sărituri ar putea afecta coloana vertebrală? Este adevărat?
Nu!!! Trambulină protejează coloana vertebrală şi articulaţiile de impactul cu solul! Deci, are o amortizare foarte bună, nu are nici o legătură cu trauma şi dauna pentru coloana vertebrală!

interviu_silvia_pelin5CULTURISM.MD:  Care ar fi 3 avantaje de bază ale antrenamentului de tip Jumping?
Ele sunt mai mult de 3 ))
Îmbunătăţirea condiţiei cardiovasculare, îmbunătăţirea abilităţilor motorii, creşterea concentrări, creşte transportul de oxigen, trambulina reţine 85% din soc şi lucrează musculatura profundă 68%, elimină celulita, se consumă între 900 şi 1300 K/cal pe oră, reduce stresul şi ajută la îmbunătăţirea somnului, protejează coloana şi articulaţiile de impactul cu solul.

CULTURISM.MD: Cît durează un antrenament de tip Jumping?
Un antrenament durează 50 de minune şi este impărţit în mai multe etape !
Primul pas este warm up ( încălzire), apoi urmează dynamic stretching, cea mai importantă parte de bază este MAIN PART anume aici se ard cele 1300 de kcal, după care urmează toning şi static stretching.

Culturism.MD: Cine a fost persoană care te-a motivat să faci Jumping?
Elena Ozun este instructor recunoscut internaţional la Move it fitness Studio şi distribuitor exclusiv de Jumping în Republica Moldova.

Culturism.MD:  Cine poate face Jumping? Sunt careva restricții pentru unele persoane?
De bună seamă, jumping-ul este interzis femeilor însărcinate și celor care au spondiloză cervicală. Persoanele care au hernie de disc, probleme la genunchi sau la coloană sunt puse la evidența instructorului, fiind monitorizate întotdeauna. Jumping-ul poate fi practicat de la vârste foarte fragede până la 70 de ani.

CULTURISM.MD:  Ce îți place cel mai mult la Jumping?
Este foarte şi foarte distractiv !!! Îmi place foarte mult energia pe care o transmit fetele atunci cînd sar pe trambulină pe fundalul unor melodii motivaționale. Nici nu observi cum se finalizează antrenamentul şi rămîi satisfăcut!.

interviu_silvia_pelin3Culturism.MD: O fată care nu a făcut sport niciodata poate începe cu Jumping sau tre să facă ceva mai simplu?
Da, se poate! Jumping-ul poate fi practicat atît cît de începători cît şi de cei cu performanţă sportivă. Despre cei care nu au voie să practice jumpingul am accentuat mai sus!

Culturism.MD: În afară de Jumping lucrezi în sală și cu greutățile? Dacă da ce fel de antrenamente faci? La ce te ajută ele?
La sigur!!! Îmi place foarte mult şi antrenamentele de forţă! Ele mă ajută să-mi evidenţiez formele, să-mi dezvolt forţa musculară şi să am un corp armonios, sănătos şi plin de energie!

Culturism.MD: Care sunt provocările cu care te întîlnești cel mai des fiind în poziția de antrenor?
Îmi pare foarte rău cînd depun mult efort la antrenamente, explic la practicant despre o alimentaţie raţională, sănătoasă, echilibrată şi în final nu văd rezultate la kg şi aspect. Deci rezultă că am lucrat, am vorbit şi am pierdut energia în zadar.

Culturism.MD: Care este mîncarea ta preferata din lista celor “interzise”? (mă refer la mîncărurile cu multe calorii :))
Eu de natură prefer mai mult alimente sărate, chipărate şi acidulate ))))) Ceia ce este opus alimentaţiei sănătoase.
Însă cînd cunoşti regulile alimentaţiei raţionale poţi sa-ţi echilibrezi poftele, ca să nu te trezeşti cu kg în plus şi celulită pe coapse!

Culturism.MD:  Spune te rog, înainte de vară schimbi ceva în antrenamentele tale? Ce anume?
Bineînteles că în primăvară îmi pregătesc corpul pentru vară! Ca să mergi la plajă, piscine şi să întoarcă lumea capul în urma ta. Se observă deodată că persoana practică sportul şi are un aspect plăcut! Acest fapt motivează şi persoanele din jur!

Culturism.MD:  Și cum rămîne cu alimentația? 🙂 Ce excluzi din lista mâncărurilor pentru a te defini mai bine înainte de vară?
Baza alimentaţiei sunt proteinele şi anume: carnurile roşii cu puţine grăsimi, organele de animale, peştele, fructele de mare, lactate degresate – iaurt cu 0% grăsime şi brînza cu 0% grăsime.

Din legume aleg: anghinare, sparanghel, vinete, sfecla, sfecla rosie, brocoli, morocvi, telina, ciuperci, varza de toate felurile (de Bruxelles, conopida,varza rosie), castravete, dovlecei, spanac, salata creata, fasole verde,ceapa, praz ardei iute, dovleac, ridiche, toate sortimentele de salata verde, soia si rosii.

Din carbohidranţi mai puţin şi în prima jumătate a zilei.
Strict excluse sunt alimentele ce conţin amidon ( cartofi, porumb, orez etc), pîinea albă, pasta, dulciurile, zaharul, sarea la minim, grăsimile saturate, nesaturate la minim, alimentele prăjite, fast food-ul.

Băuturile alcoolice, lemonade artificeale sunt la fel excluse.

interviu_silvia_pelin4Culturism.MD:  Ce sfat ai da fetelor care vor să facă sport dar nu știu cu ce să înceapă?
Să înceapă cu gimnastica matinală, plimbările la aer liber, exerciţii în parcuri! După care urmează şi frecventarea unui club sportiv cu diverse mijloace ai fitness-ului.
Încrederea în sine începe să te domine, te dezinhibezi și devii un izvor de energie pozitivă cu care îi „infectezi” și pe ceilalți.

CULTURISM.MD:  Silvia, se vorbește mult cu privire la ce poate sau ce nu poate mînca seara o fată care vrea să slăbească? Care este experiența ta la acest capitol și ce ai recomanda fetelor care nu merg la sală și totuși doresc să slăbească schimbînd doar alimentația de seară? 

Spre seară activitatea noastră este mai scăzută, relativ şi kcal se ard mai puţine, metabolismul este mai încetenit, forţe avem mai puţine. Deci şi alimentele le alegem mai uşor digerabile, degresate cu minim kcal. Cum ar fi legumele si proteinele.

CULTURISM.MD:  Cum te motivezi să mergi la antrenament atunci cînd ții lene? 🙂
Lenea mea o acoperă responsabilitatea de a merge la muncă şi de a o face din suflet!
Lucrez ca instructor în fiecare seară şi bineînţeles că nu pot ocoli lenea.

Ca un sfat pentru fete este primul pas pe care trebuie să îl faceți este să începeți să vă iubiți pe sine înșivă, să vă acceptați așa cum sunteți, deoarece doar așa veți putea acționa.

Următorul pas este să acționați încet, dar sigur. Aveți grijă să găsiți tipul de sport care să vă placă și pe care să îl puteți transforma într-un mod de viață firesc, iar alimentația corectă face 70 la sută din rezultat. Deci mișcare cu regularitate + alimentație corectă + odihnă = un corp sănatos și sexy!

Culturism.MD:  Care sunt planurile tale pentru viitorul apropiat? Te-ai gîndit să participi la careva campionate?
Planurile sunt legate de perfecţionări, specializări, workshop-ri în domeniul fitnessu-lui.
Elaborarea unei teze de master în domeniul educaţiei fizice recreative. Campionatele sunt pe plan II ))))

interviu_silvia_pelinCulturism.MD: Cum te pot contacta cei care au nevoie de o consultație?
facebook.com/silvia.munteanu.12
sylvia.pelin@gmail.com

Culturism.MD: Îți mulțumesc pentru timpul acordat și îți doresc mult success în continuare!
Mulţumesc frumos!!! ))))

Ți-a plăcut interviul? Trimi-te link-ul unui cunoscut care crezi că i-ar fi interesant.

Dă un LIKE 🙂