Home / Antrenament / Incepatori

Program de antrenament pentru adăugarea masei musculare pentru începători.

24 June 2009 One Comment

arnold-program-incepatoriŢi-ai ales deja sala de forţă, ţi-ai cumpărat lucrurile necesare şi acum rămâne să îţi faci şi un program de antrenament care să dea rezultate.

Vreau să spun că nu există un program unic de antrenament pentru toţi începătorii dar sunt unele principii de bază care te vor ajuta să adaugi masă musculară şi să îţi schimbi aspectul exterior.

Programul prezentat mai jos a fost testat de mine şi în primul an mi-a adus peste 10kg de masă musculară. Desigur în mod natural și trebuie să recunosc că alimentația mea pe atunci nu era cea mai bună.

Acest program de antrenament este destinat pentru primele 4-6 luni, însă dacă rezultatele cresc poate durata programului poate fi prelungită. Evident pe parcurs se vor schimba execițiile.

Programul de antrenament pentru începători (în continuare PAÎ) are la bază principiile lui Weider care au fost testate pe mii şi sute de atleţi.
O greşeala care o fac mulţi începători de îndată ce păşesc sala de forţă este acea de a face prea multe exerciţii crezînd că astfel vor face mai mulţi muşchi ceea ce nu este adevărat. Grăbeşte-te încet este regula succesului în culturism.

PAÎ se va efectua într-o săptămână cu pauză de 1 zi între fiecare antrenament.

Alege 3 zile pentru antrenament, acestea pot fi Luni, Miercuri şi Vineri de exemplu iar restul zilelor sunt destinate odihnei şi creşterii masei musculare. Cât de controversat nu ar părea dar muşchii nu cresc în timpul antrenamentului dar în timpul zilelor de odihnă.

Unii vor spune că programul e prea încărcat, nici o problema, în așa caz se va scoate câte un exercițiu de la fiecare grup de mușchi.

În culturism foarte multe lucruri sunt individuale dar în același timp există unele principii testate după care să te poți orienta.  La fel este acest program, este unul de baza dar care poate fi modificat.

Dacă ești prima zi la sală poți urma acest program doar să minimalizezi numărul de seturi la 3 și numărul de exerciții la 2.

Ești gata? Apasă unul din butoane pentru a deschide programul de antrenament.

  • Radu Nahaba

    Dacă sunt doritori de a descarcă programul in PDF, lăsa-ți un comentariu aici.