Home / Alimentație / Featured / Incepatori

Proteina și adolescenții

11 August 2015 No Comment

laptele este sursa de proteinaProteina este o substanţă organică complexă care constituie unul din principalii componenţi ai tuturor organismelor vii. Practic, oamenii de ştiinţă au ajuns la concluzia că nu există viaţă fără proteină, ea fiind prezentă în tot ce ne înconjoară întro proporţie mai mică sau mai mare. În corpul uman proteina există în fiecare celulă şi este considerată a fi coloana vertebrală a celulei, purtător al vieţii.

Cînd este descompusă în organism pentru a forma aminoacizi, este principalul material pentru construcția musculară. În afara de construirea unor bicepsi mai mari, aminoacizii sunt materiale cheie pentru producerea celulelor și a hormonilor, lupta împotriva infecțiilor și ajutorul activităților neurotransmițătoare. 
Un gram de proteină conține aproximativ 4 calorii

Cerințe minime pentru adolescenți
Doza de proteine recomandată ​​pentru băieții adolescenți cu vârsta între 14-18 este de 52 grame pe zi, sau 0,85 grame de proteine ​​per kilogram de greutate corporală în fiecare zi (fetele mai puțin). Unii adolescenți pot necesita mai multe proteine, mai ales în perioade de activitate intensă fizică, boli, traume sau creștere rapidă.

Cerințe pentru sportivi
Băieți în vârstă de 15 de ani, activi, necesită mai multe proteine ​​decît copii sedentari de aceeași vîrstă. Tinerii atleți pot necesita 1,0 la 1,5 grame de proteine ​​per kilogram de greutate corporală pe zi. De exemplu, un adolescent, în vârstă de 15 de ani, de sex masculin atlet poate necesita 56-85 de grame de proteine ​​pe zi, în funcție de greutatea, durata și intensitatea activității sale fizice.

Ce efecte produce consumul excesiv de proteine?
Datorită numeroaselor cercetări în domeniu, s-a ajuns la concluzia că un consum excesiv de proteine poate scădea durata vieții, însă are și efecte negative asupra corpului, cum ar fi afectarea rinichilor și funcției acestora, creșterea nivelului de vitamine B12, pierderi de calciu (creșterea riscului de osteoporoza), creșterea colesterolului sangvin, dar și afectarea dezvoltării copiilor.
De asemenea, este cert faptul că un consum excesiv de proteină, atît animal, cît și vegetală, duce la maturizarea sexuala precoce a tinerilor.

A adăugă suplimente nutritive sau proteine în dieta sună destul de tentant pentru tineri. Ei aleg această cale în speranța îmbunătățirii performanțelor atletice sau creșterea în greutate și masa musculară. Suplimentele nutritive administrate de tineri trebuie să fie strict reglementate, altfel eficacitatea lor este zero sau, mai rău, ar putea să conțină substanțe nocive. În majoritatea cazurilor la acestă vârstă este destul să mănânci mâncarea care o ai de origine naturală și asta va fi destul pentru creștere. Suplimentele le vom folosi după 20 de ani încolo când apare un grafic mai încărcat și necesităm mai multă mâncare.

lapte - proteinaProteine ​​din surse alimentare
Cea mai sigură cale de a obține proteinele necesate sînt alimentele integrale, cum ar fi carnea, ouăle și fructele cu coajă lemnoasă, precum și din lapte, care este bogat în proteine ​​din zer găsite în multe pulberi de proteine. Laptele, chiar ciocolata cu lapte, băut după antrenament de rezistență poate crește masa musculara. Adăugarea de cantități excesive de proteine ​​la dieta ta nu va de la sine creșterea masei musculare – ai nevoie de exerciții pentru asta. Un regim alimentar bine echilibrat va hrăni corpul cu mai mult decât proteine.

Pentru a satisface cerințele de zi cu zi de proteine, există o regulă bună pentru băieții de 15 ani, de a consuma aproximativ 20 de grame de proteine ​​la fiecare masa, sau cel puțin 60 de grame pe zi.

De exemplu, un adolescent de 15 ani poate consuma aproximativ 64 de grame de proteine ​​pe zi prin consumul a două ouă, o porțiune de 100 g de pește la cuptor, 1 ceașcă de brînză de vaci și 1 cană de lapte.

Dacă vrei să afli mai mult despre care sunt cele mai necesare suplimente ca să nu cheltui bani aiurea descarcă acest ghid: Ghid pentru începători în culturism sau Cum să îți faci un Corp Musculos.

Pentru alte întrebări sau concretizari pe această temă puteți să ne contactați pe pagina noastră de facebook sau folosind urmatorul link: http://culturism.md/suport/