Home / Alimentație / Featured / Slăbire

Metabolismul și metodele de accelerarea a acestuia

2 June 2014 No Comment

Inițial, cîteva date despre metabolism:

  • Orice mișcare accelerează metabolismul;
  • Creșterea temperaturii organismului accelerează metabolismul cu 14%;
  • Același efect îl are și consumul proteinelor;
  • În timpul somnului metabolismul încetinește cu 10%;
  • Dacă te înfometezi 12 ore în continuu,metabolismul încetinește cu 40%;
  • Un regim normal de somn ajută la îmbunătățirea metabolismului;
  • Accelerarea metabolismului are loc cînd consumi suficientă apă.

 

Produsele care accelerează metabolismul:

  • Cacao
  • Apa
  • Afine
  • In
  • Avocado
  • Cartofi dulci (ignamele)
  • Tomate
  • Iaurt
  • Scorțișoară
  • Usturoi
  • Leguminoase
  • Migdale
  • Mere
  • Albuș de ou
  • Soia
  • Lemon
  • Ghimbir
  • Varză de Bruxelles
  • Spanac
  • Ulei de măsline
  • Fulgi de ovăz
  • Pește
  • Năut
  • Brînza
  • Ardei chili

În general, o creștere bruscă a temperaturii corpului ajută la accelerarea metabolismului, astfel ar trebui să adăugați condimente iuți în produsele alimentare, dar nu exagerați, mai ales persoanele care au probleme cu tractul gastro-intestinal.

Referitor la nutriție în timpul definirii musculare finale (”uscării”), de obicei, acest timp al dietei este predominat de proteine, dar nu trebuie să renunți la carbohidrații complecși, deoarece ai nevoie de energie pentru antrenamente.

Poți mînca fără grijă fulgi de ovăz la micul dejun. Brînza degresată, pieptul de pui și de curcan fierte, carnea de vită macră, albușurile de ou sunt alimentele de bază în timpul ”uscării”.

De asemenea, se recomandă consumul arzătoarelor de grăsimi, pentru a mări viteza de ardere a grăsimilor și a reduce pierderea masei musculare.