Home / Alimentație / Featured / Suplimente

Aminoacizii BCAA

29 January 2015 No Comment

aminoacizi bcaaAminoacizii sunt ceea ce formează proteina.

Pentru a funcționa bine organismul nostru are nevoie de aminoacizi. Imaginează-ți aminoacizii ca pe niște cărămizi din care este formată proteina. Când mâncăm proteina aceasta este digerată și descompusă în diverși aminoacizi care mai apoi sunt folosiți de organism pentru diverse scopuri și necesități pentru că fiecare aminoacid își are rolul său. Pielea, ochii, inima,intestinul, oasele și desigur mușchii beneficiază dacă în organism sunt destui aminoacizi.

Insuficiența lor poate duce la diverse probleme de genul: lipsa de energie, metabolism scăzut, căderea părului, lipsa creșterii musuclare, oboseală, nivel scăzut de recuperare după antrenamente, etc.
În același timp cantitatea exagerată de aminoacizi nu este bună. Deci, trebuie păstrată o balanță.

Există două tipuri de bază aminoacizi: esențiali și neesențiali.

Esențiali: acei aminoacizi care organismul nu-i poate produce(sau îi produce în cantități foarte foarte mici), de aceea este nevoie să-i luăm din mîncare și supliemente. Aceștia sunt: leucina, isoleucina, lizina, metionina, valina, fenilalanina, treonina și triptofanul. 

Neesențiali:  acei aminoacizi care organismul îi poate produce: alanine, acid aspartic,cistina, acid glutamic, glutamina, glicina, ornitina, prolina, serina, taurina, arginina.

Aminoacizii se pot găsi în: carne, ouă, lapte, pește.

ronnie-chris-2AMINOACIZII BCAA

Probabil că ai văzut des acest suplimente în magazinele specializate sau din publicitatea online.

Branched Chain Amino Acids – aminoacizii cu lanțuri ramificate(este vorba de structura moleculară) Este vorba de trei aminoacizi esențiali care organismul nu îi produce, aceștia sunt: isoleucina, leucina și valina.

Acești aminoacizi vor mări nivelul de energie în timpul antrenamentului, vor stimula sinteza de proteine, vor stopa catabolismul și vor ajuta la o refacere mai bună.

Un avantaj mare al aminoacizlor BCAA este faptul că aceștia nu necesită digestie și ajung repede în sînge astfel fiind utilizați imediat.

S-au făcut cîteva studii care spun că aminoacizii cu lanțuri ramificate sporesc arderea grăsimilor.(1997 printre wrestleri; apoi în 2009 de către D-l Stoppani, J.,Journal of the International Society of Sports Nutrition 2009, 6(Suppl 1):P1, 2009; și unul în Brazilia)

Așadar este un supliment care te ajută să fii mai energic în timpul antrenamentului, să te refaci mai repede, să hrănești mușchii mai repede și să mai arzi și grăsimea. Excelent, da?

CUM SE CONSUMĂ?

Varianta ideală ar fi înainte de antrenenament și imediat după.